Nr 11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 11 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 11

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

19 Januari 2017 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!
Een maandje verder, dus weer genoeg te bloggen!
Zal beginnen met de kerstperiode, want rond die tijd was ons laatste blog. Aangezien het hier nu zomer is, heeft iedereen hier vakantie. Campings doen dus vaak alleen maar plaatsen voor n week verhuren, dus in Coffs harbour moesten we een week blijven. Helemaal geen straf, want we hadden geweldig weer, en deze camping ligt aan het strand! Dus we hebben ons niks verveeld daar! Hier ook onze verdere vluchten geregeld naar Azië! Kerstmis hebben we lekker aan het strand gelegen, en natuurlijk een bbq op t strand. Was wel heel raar, om kerst niet in de kou te vieren, maar zeker niet verkeerd! Na dus een weekje zon, zee strand was t tijd voor de Blue mountains. Hier zijn we in het begin al geweest, maar wilde dit gebied ook wel in de zomer zien. Helaas was het echt super druk, dus dat viel n beetje tegen. Wel nog een paar mooie wandelingen kunnen maken, maar door de drukte en de warmte hebben we maar 1 dag in de blue mountains zelf gedaan, en de rest meer in de omgeving. Hier waren ook echt heel veel nederlanders... Geloof dat we het laatste half jaar, 3x nederlanders getroffen hebben, en hier hoorde je alleen maar nederlands om je heen... Apart! Na paar fijne dagen hier, was t dan tijd om naar Sydney te gaan voor oud op nieuw!! Hele leuke air bnb gevonden, en het stel wat daar woonde was echt kei aardig! Een jong italiaans koppel, en we hebben die avond vooral veel bier gedronken, en heerlijke zelfgemaakte pizza gegeten! Ze werkte allebei in de horeca, dus hun moesten natuurlijk werken met oud op nieuw. Dus we besloten om dan maar een eigen feestje de dag ervoor te doen! Erg leuk!! Oudjaarsdag afgesproken met Sander en Jacq in de stad, en natuurlijk voor de vuurwerkshow. We hadden kaartjes voor t event in de botanische tuinen, maar dat ging pas om 18 uur open. Dus smiddags nog ff op een terras gezeten, en toen op naar de tuinen. Het thema was dit jaar circus, dus hier en daar een clown, jongleur of acrobaat om de tijd in de rij te doden. Eenmaal daar, was het echt gaaf!! Fotohokjes, waarzeggers, dj's, kortom vanalles te doen en te zien, terwijl we wachten op 12 uur! Om 20 uur was er vuurwerk voor de kinderen... Wij vonden dat al heel wat.. Maar het was idd niks tegenover t geweld van 12 uur!! We hadden een super plaatsje, dus we hebben alles super goed kunnen zien! Zooo gaaf!! Echt de allermooiste vuurwerk die ik ooit gezien heb!! WAUW!!! Na het vuurwerk-geweld zijn we nog een paar uurtjes daar gebleven, en toen was t wel genoeg. Aangezien hier alles besloten is, hadden we ook niet heel veel keus meer! Hahahaah. In onze air bnb ff face time met t thuisfront, om ze allemaal een gelukkig nieuwjaar te wensen. En de volgende morgen belde hun ons weer... Grappig!!! 1 januari nog een lekkere lunch gedaan met Sander. En later kwam Jacq ook nog, dus met zn 4 nog fijn op t terras gezeten. Al met al een super gaaf, en heel gezellig einde en begin van t jaar!! Nu op naar een ander plaatsje vlakbij Sydney ( miranda) om hier de visums te regelen voor Vietnam. Hier hadden we een paar dagen voor, en na een dag of 3 was t allemaal geregeld! Best handig als dit ook allemaal klopt, aangezien we 30 dagen Vietnam in de planning hebben! Nadat we de papierwinkel in orde hadden, tijd om nog een paar strand-dagen te doen. Camping gevonden in Jervis Bay, dus hier maar eens rondkijken. Iedereen vertelde ons, dat we echt naar Hyams beach moesten.. 1 vd mooiste stranden in Australië... En ik denk echt dat dit het allerwitste strand van heel de wereld is... Super mooi! Hier een hele dag lekker aan t strand gelegen, en natuurlijk zwemmen in de hemelsblauwe zee! Topdag!! Vanaf hier naar een andere camping, en daar nog een paar dagen op de camping bij t meer gebleven. Hier kon Jack nog vissen, dus die was ook blij. Vanaf hier naar Bundeena waar we een paar dagen bij Steve en Narelle bleven. Deze lieverds hebben we leren kennen op onze trip in Bali, en we vonden het super om hun weer te zien. Het was ons laatste weekend in Australië, en we hebben dit goed gevierd met hun! Nog een laatste ozzie-bbq, een mooie wandeling langs de kliffen, en nog een dagje strand bij t huis van zijn broer... Ze haalde alles uit de kast om ons een geweldig weekend te bezorgen! De zondag zijn we samen met hun, en hun zoon Hayden, naar een heel gaaf restaurant geweest. Uitzicht op zee, en super lekker eten, en drinken! Kortom een top afsluiter van de fijne dagen samen!! Smaandags was t toch echt tijd om afscheid te nemen, en op naar Sydney. Hier natuurlijk souvernirs gekocht voor de thuisblijvers, en nog paar dagen de mooie dingen van Sydney bekeken. Gisteren afgesproken met Nicole, en daar nog gezellig wat mee gedronken en lekker gegeten. Zij gaat nu naar Cairns, en wij hebben nu onze allerlaatste dag hier in Australië. Morgen vertrekken we naar Cambodja. Heel veel zin in, maar ook best spannend!! Dan gaan we echt backpacken! Hahaaah.

Maar wat hebben we het geweldig gehad hier, en wat is het n mooi land!!! Super leuke, lieve mensen leren kennen, nieuwe vriendschappen gesloten, en zelfs bekenden getroffen... We gaan zeker ooit nog eens terug, want we vonden het hier allebei echt te gek!! Maar nu is het tijd voor andere dingen. Op naar Azië... Zal zeker anders zijn, maar zeker ook weer prachtig! Dus dit is ons laatste blog vanuit Down Under... Het half jaar is echt voorbij gevlogen..niet normaal!!! Maar dat betekend dat we het hier heeeel fijn hebben gehad!!! Dus voor nu: see ya later mate!

Liefs,
Jack en Marielle.

• 19 Januari 2017 - 07:30

Remon & Claudia:

Ooooh wat een geweldig blog weer, om bij weg te dromen !
    en heerlijk te lezen hoe jullie genieten lieverds, nu op naar het volgende avontuur !
    Heel veel plezier en tot snel, dikke knuf XXXX

• 19 Januari 2017 - 07:43

May En Peter:

Alweer super om te lezen. En inderdaad wat gaat een half jaar snel zeg...Op naar het nieuwe avontuur geniet ervan maar dat lukt jullie wel en blijf op elkaar passen.Fijne reis naar Cambodja en tot snel. xxx van ons

• 19 Januari 2017 - 10:12

Nicole:

Hela, nog bedankt voor de gezellige dag in Sydney. Nog veel reisplezier in Cambodja en de de rest van jullie reis. Zit nu in Cairns en its beautiful here. . See you later

• 19 Januari 2017 - 10:19

Suus :

Ahhh super verhaal weer!! Want een fantastische tijd hebben jullie gehad daar in Australië. Ik kan alleen maar zeggen jaloers jaloers jaloers!!!!
    Succes met de travels en we moeten echt weer even videochatten!
    Mis jullie en heeel veel plezier.
    Xxxx

• 19 Januari 2017 - 11:43

Gerrie:

geweldig weer om dit verhaal te lezen
    nu op naar het volgende avontuur zal wel een heel ander land zijn
    pas goed op elkaar en ja nu nog een half jaar dan terug in weert
    achter af is het zo voor bij maar een half jaar is nog heeeeel lang
    groetjes en nog veel plezier

• 19 Januari 2017 - 12:24

Wilma:

Hallo wat een geweldig avontuur dat nemen ze jullie niet meer af veel gezien gelachen en van elkaar genoten nog heel veel plezier op jullie verdere reis geniet er van want dit half jaar is ook weer zo om

• 19 Januari 2017 - 23:14

Martine:

auch vae laeze met plezeer eur belaefenisse!! Vae weense uch un gooj reis nao en door Cambodja. Saame goot uutkieeke en geneete.
    Groete van Jack, Martine, Amy Stef

• 31 Januari 2017 - 06:44

Angelique:

Al zoog ich jullie neet zo vaak bin blij det t ieerste half joar derop zitj
    Miljaar mis jullie .
    Vul plezeer en lol in azië wacht weer met smacht op de verhale
    Dikke knufkusjes van liek