Nr 6 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 6 - Reisverslag uit Darwin, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 6

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

08 Oktober 2016 | Australië, Darwin

Hallo ! Weer een nieuw blog. Had er 1 geschreven, maar aangezien de telefoon is gecrasht, ging het uploaden mis, en is mn blog dus weg....

Vanuit port douglas, nog 2 dagen in palm cove geweest. Nog ff genieten van zon, zee en strand voor we de binnenlanden ingaan. Dus dat dan maar ook gedaan! Van hieruit zijn we naar Jungabarra gegaan. Jungabarra lijkt wel wat op zuidlimburg. Veel groen, veel koeien, en natuurlijk regende het toen we hier waren. Beetje jammer, maar toch de tocht naar de 3 watervallen gemaakt, waar millaa millaa de bekendste van is. Erg mooi ondanks dat t regende. Hier was ook een platypus farm. Geen idee wat t was, dus we vonden dat we daarheen moesten. Nadat we een foto zagen vd platypus kwamen we erachter dat dit een vogelbekdier is. Ahaaa!!! Dus opzoek in de grote vijver naar de vogelbekdieren. En na 10 min wachten kwamen er een paar voorbij gezwommen. Leuk om te zien! Deze farm, was vroeger een visvijver, maar nadat er in 2011 een grote cycloon is geweest, waren alle vissen dood. Dus het bedrijf moest dicht. Ze hadden wel nog garnalen in de vijver, en hier kwamen de vogelbekdieren opaf. Dus na 2 jaar zijn ze weer open gegaan, maar dan niet als visvijver maar als platypus farm. Leuke trip, en na een paar uur rondrijden, was dit een fijne stop!
De volgende dag vroeg op, want we moesten een flink stuk rijden! Op naar de inot hot springs. Een klein plaatsje waar natuurlijke warm waterbronnen zijn. Hier aangekomen een camping gevonden bij de hot springs, en de hele middag lekker in t water gehangen. Savonds kennis gemaakt met onze buren, en we werden meteen uitgenodigd om met hun mee te eten. Gezellig!! Ze hadden de dag ervoor een vis trip gedaan, en zoveel gevangen, dat ze graag met ons deelde! Dus voor de kids en jack was er kibbeling, en voor de volwassenen gegrilde blue bone fish. De graatjes van deze vis zijn ook gewoon echt blauw!! Heel apart! Na een heerlijke avondmaal, en heel wat drankjes en gezelligheid toch een beetje op tijd naar bed! De volgende morgen nog een laatste duik, en gedag gezegd tegen dit super leuke gezin, en weer verder! Volgende stop undarra lava tubes. Dit is een ondergronds gangen stelsel ontstaan door lava stromen. Leek ons heel gaaf, maar de gids vertelde alles zo saai, dat t n beetje tegenviel. Gelukkig meteen een klik met een ander stel, dus wel best veel lol gehad onderweg. En meteen een bezoekadres gekregen in melbourne! Dus we gaan david en zn vrouw nog een bezoekje brengen! De nacht doorgebracht op bedrock camparea, waar alles in t teken staat vd flintstones. Best grappig voor n nachtje!
Van hieruit moesten we een 900 km rijden naar Karumba. Aangezien we dat toch net te ver vonden in 1 keer een nachtje geslapen in Normanton. De volgende dag weer vroeg op en de laatste 200 km rijden naar Karumba. Klein plaatsje, wat t meest bekend is om zn super mooie zonsondergang en dat je er geweldig kunt vissen. Dus een vistrip geboekt, en een dagje vissen op de zee. Helaas zelf niks gevangen wat we mochten meenemen... Alles was te klein, maar andere mensen vingen haaien, en een hele grote zalm! Aangezien je maar 1 vis p.p. mee mag nemen, werd ons nog een haai aangeboden. Vriendelijk bedankt, we zagen onszelf niet echt n haai op de bbq gooien. De man die de zalm ving, nodigde ons meteen uit om die avond samen met hem en zn vrouw te eten, en dat aanbod vonden we wel erg fijn. Dus savonds naar de pub, en daar gezellig met zn 4 de zalm opgegeten, en naar een super mooie zonsondergang gekeken. Weer een gezellige avond gehad, en ook weer uitgenodigd om bij hun op bezoek te komen.
Vanuit Karumba richting cloncurry en daar besloten om in totaal 240 km om te rijden, en naar de kroeg te gaan uit de film crocodile dundee. Super vriendelijk mensen die deze kroeg nu hebben, en ze weten echt alle ins and outs vd film en de kroeg! Hier een avondje doorgezakt, en de eigenaar kende ook t fenomeen eine met de jas aan....
De volgende morgen nog een kop koffie met hun, en weer km maken. Nu op naar Mount Isa. Mount Isa is de 1 na grootste stad van queensland. Het lijkt wel n beetje op Weert vonden we. Kleine stad, met een ons kent ons mentaliteit. Hier ligt ook de grootste mijn van australie, en als je savonds naar de look out gaat, en dan de zon ziet ondergaan en alle lichtjes vd mijnen gaan aan is t echt spectaculair! Hier 2 dagen rondgereden en van alles gezien! Erg mooi weer allemaal. Vanaf hier naar barkley homestead. Hier een nachtje gebleven, maar was niet veel te doen. De volgende dag veel km gemaakt, en de avond+nacht doorgebracht in Daily waters. Hier ons opgegeven voor de bbq, en heerlijke barramundi en biefstuk op de grill gehad. Daarna in de kroeg 2 geweldig grappige kerels ontmoet, met de namen Tully en Toby. Met hun geproost op weert kermis, en nog een face time gesprek gehad met de fruhshoppers bij de SooS. De volgende dag met een flinke kater naar Mataranka. Hier zijn natuurlijke thermaal baden. En aangezien de temperatuur richting de 40 graden gaat, was een duik in t water erg welkom. Maar aangezien de thermaal baden rond de 32 graden zijn, was t niet erg verkoelend! Hier 2 dagen gebleven, en vooral veel gezwommen, en gewandeld. Vanaf hier een paar uurtjes rijden naar Katherine. Weer een kleine stad, maar erg leuk. En hier konden we de katherine gorge tour doen. Lastig uit te leggen wat t precies is, maar een soort rivierenstelsel tussen de rotsen. Erg indrukwekkend, en hier kon je zwemmen bij een waterval, dus ook erg fijn in de hitte! Aan deze kant van australie hebben ze een droog en een nat seizoen, en in 1998 is t water super hoog gekomen. De mensen moesten hun huizen uit, en toen t water weer zakte hebben ze een zoutwater krokodil moeten vangen in de plaatselijke albert heijn. Ik moet er niet aan denken dat ik die tegenkom met boodschappen doen!!!
Smiddags lekker in t zwembad gelegen en kennis gemaakt met een gezin uit melbourne. Savonds met zn allen gegeten en natuurlijk weer adressen uitgewisseld, en de kids beloofd, dat als ze volgend jaar naar nederland komen, we naar de efteling gaan! Hahahaha.
Vanaf hier naar Dundee beach, maar daar waren ze de aanlegsteigers aan t vernieuwen, dus niet veel te zien als zand. De volgende dag naar Darwin, en daar savonds onze verjaardag gevierd! Leuke groep mensen getroffen, dus was een geslaagde avond met veel te veel shotjes!!! Hier ook mn verjaardagskado van Jack gekregen. We gaan 12 okt in de cage of death. Weet niet zeker of ik moet lachen of huilen hiermee.... Voor degene die willen weten wat t is... Google ff : cage of death darwin. Dan snap je waarschijnlijk mijn lichte paniek!!
Na 3 vooral luie dagen in Darwin naar kakadu national park gereden. Hier 3 dagen wandeltochten met super mooie uitzichten gedaan, en zonsopgang cruise op de rivier. Super gaaf!!! Allemaal vogels, vissen, en natuurlijk krokodillen!! Leuke gids, die van werkelijk ieder beest de naam kende. Hier ook veel verhalen gehoord over de aboriginals en de tekeningen op de rotsen bekeken. Erg indrukwekkend!!! Na 3 dagen hier, nu weer terug naar Darwin. Maar nog ff een stop bij Cahills crossing. Doodeng, en we zijn deze weg dus ook niet overgestoken met ons busje. Bekijk de filmpjes maar op you tube. Gewoon ff cahills crossing intypen, en als he cahills crossing thongs intypt zie je wat hier paar dagen geleden gebeurde.... En hoe maf sommige mensen zijn!!
Nu dus paar dagen Darwin nog en dan zitten onze 1e 3 maanden er al op. Dus moeten we heel even uit australie ivm visum, en gaan we lekker een paar dagen naar Bali. Volgende blog is waarschijnlijk vanaf daar, als we goede wifi hebben....
Foto's volgen op fb!!

Liefs,
Jack en marielle.

• 08 Oktober 2016 - 07:23

Truus :

Hallo Levensgenieters
    Nou dat is weer een heel verhaal , jullie genieten ervan dat lees ik wel. Een mooie trip die jullie maken . En kijk weer uit naar t volgende verhaal.
    We waren met de kermis nog bij de Soos , eine dreenke, maar dat weten jullie wel he. Niet weg te branden. Marcel en Chantal kwamen ook voorbij En de kids gokken tegenover de Soos ( was makkelijk ) en vae zoeepe. daarna nog eine met de jas aan beej de tram en op hoees aan . Gezellig . Marian was met de kids naar de kermis geweest en natuurlijk even kletsen over jullie. Want die zie ik ook niet meer. Het is stil op leuuke nou dat jullie weg zijn . Nou op weg naar Bali . en dan weer terug naar Australie ??
    Nou lieve mensen het gaat jullie goed en tot de volgende keer !!!
    goetjes oet Wieert van Leo en Truus xx

• 08 Oktober 2016 - 08:09

Nicole (nichtje):

Heerlijk genieten samen! De baden, het vissen, de lange auto ritjes, de vogelbekdieren enz... Het klinkt fantastisch! Super wat jullie doen....veel plezier samen!

Liefs Nicole

• 08 Oktober 2016 - 09:22

Leo:

Aah liefies fijn dat jullie het daar goed hebben. En ook fijn dat jullie daar een goede selectie aan knappe mannenn maken. Stuur ze maar richting mij!

Mis jullie
    Dikke kus Leo

• 08 Oktober 2016 - 09:36

Ivonne Hendriks:

Vol enthousiasme in dit avontuur. Heerlijk! In Wieërt esj kaod dus ammusatie dao in Bali!

• 08 Oktober 2016 - 09:55

Frank:

He vakantiegangers.

Jullie kunnen het goed volhouden zo lees ik.

• 08 Oktober 2016 - 10:01

Thijs Vleeshouwers:

't Blieftj geneete, geneete en allein mer geneete! Gaotj nog mer ff doeër.

• 08 Oktober 2016 - 12:03

Hans:

Prachtig verslag weer Mariëlle en Jack en de cage of death lijkt me zeker de moeite waard. Goed voor de adrenaline. Op naar Bali!!

• 08 Oktober 2016 - 13:51

Randy:

Nouuu schatjes toch!!! Hoe fantastisch is het leven toch he!?!
    Zoveel zien en genieten.... Dan word zelfs ik wel jaloers hoor!
    Een nieuwtje ik ga weer terug na sint maarten 25okt hihi
    Dus als jullie al die crocodile's,vissen en volgels moe zijn, zijn jullie van harte welkom bij mij;)
    Geniet lekker van jullie vakantie in bali en dan weer op zakenreis terug naar aussie
    Veel plezier smurfjes!!!
    Dikke kus

• 09 Oktober 2016 - 13:22

Guido:

Eine mette jas aan, ... in Cloncurry. Gewêldjig!
    Blieftj os oppe huuëgdje houje!

• 09 Oktober 2016 - 13:43

May:

Alweer super...geniet maar lekker verder...veel plezier 15 okt bij je vriendjes doe wel een beetje opletten aub . Dat er daarna nog alles op en aan zit. Zal evengoed een hele ervaring zijn ondanks dat het mij best eng lijkt. Nu snap ik dat ik niks terug hoor van je telefoon kapot...komt wel in orde. En geniet op bali. Hier gaat alles zijn gangetje ben dinsdag met kermis met marian en de kids van john en anne naar de kermis geweest was super leuk wel een beetje dood daarna vliegen van het een naar het ander. Ik hoor je snel. Blijf op elkaar passen. XXX

• 09 Oktober 2016 - 16:13

Gerrie:

Weer veel mee mogen maken, lees met veel plezier jullie verhalen, wilma en ik zijn gisteren terug gekomen van Turkije dat vonden wij al een hele lange reis, hi hi geniet er nog van ××××

• 10 Oktober 2016 - 06:35

Ronald :

Mooi blog weer. Wat maken jullie veel mee, is er genoeg plek in het koppie om het allemaal te bevatten? Hef fun in Bali. Ben alweer benieuwd naar het volgende blog! Groetjes.

• 07 November 2016 - 05:27

Angelique:

Wat een ervaringen allemaal ecccht super
    Heb idd ff gegoogeld maar zou niet echt blij zijn met t verjaardagskado haha
    En idd ging ik ook NIET met mn busje rijden !!
    Veel plezier nog skattie's