Nr 3 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 3 - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 3

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

21 Augustus 2016 | Australië, Hervey Bay

Halloooo!
Weer een 2 weken verder, dus weer verhalen om te vertellen. Na een stormachtig verblijf in Coffs harbour, dus op naar Byron bay... Helaas hier ook slecht weer, dus weinig gezien. Wel een middag naar Nimbin geweest, wat nog echt een oud hippiedorpje is. Inclusief veel mensen aan de joints, en heel veel lokale dorpsgekken. Dus wel moeten lachen! Nog snel een wandeling naar de vuurtoren gemaakt toen t droog was, en s'avonds ff face-timen met fam Teeuwen en onze lieverd Wullem. Goed om te zien dat daar gelukkig alles rustig en vrolijk is. Vanuit Byron Bay naar t geweldig mooie Surfers paradise. Hier EINDELIJK zon!!! Dus nadat we een super mooie camping vonden, de dag erna meteen lekker naar t strand. Dagje zonnen, en later slenteren over de boulevard. Na deze dag besloten dat we hier langer bleven, dus meteen maar een paar dagen extra geboekt op de camping. De volgende dag naar de dIerentuin. Toch eens ff kijken hoe de koala's er van dichtbij uitzien. Hele mooie dierentuin, en hier huppelde de kangaroo's vrolijk langs ons, dus meteen maar flink foto's gemaakt, want degene die we tot nu toe hadden gezien lagen helaas dood langs de weg.... Dus na alle selfies, foto's en voermomenten, met een blij gevoel terug naar de camping, waar we ff snel de mooiste foto op fb hebben gezet. Verder hier paar keer gewandeld, waar we op de terugweg vd laatste wandeling opeens waarschuwingsborden zagen dat er n boa constrictor was gezien, dus opletten geblazen. Wandelen door de natuurparken daar hoefde niet meer zo nodig van ons.  Vanuit hier met de trein nog 2 dagen naar brisbane, waar we met n bootje alle highlights hebben gezien. Super mooi.daarna weer terug naar de camping in surfers paradise.Na hele fijne dagen hier, was t tijd om verder te gaan naar Noosa. Maar onderweg eerst een bezoekje aan de dierentuin van de bekende Steve Irwin! Super gave dierentuin, met weer volop kangaroo's en koala's en natuuurlijk HEEL VEEL krokodillen. Al t personeel daar praat met t zelfde mega enthousiasme als de crocodile hunter zelf, dus alleen dat was al een beleving! S'avonds een camping gevonden in Noosa. Hier was er n soort van braderie, dus daar rondgelopen, en onze lamzaccen gekocht. Na wat oefenen en flink gevloek van marielle, lukt t nu om ze binnen een paar minuten vol te krijgen. Hahahah. Noosa zelf vonden we niet zo heel speciaal dus, op naar t national park voor een wandeling. Heel mooi park, waar je aan de ene kant de zee ziet met alle surfers en aan de andere kant t regenwoud, met levensgrote bomen, en allerlei planten. Na 10 min lopen kwamen we al n slang tegen, en later een grote leguaan.... Brrrr schrikken! Toen we verderop wat hoorde ritselen, was t bij marielle schrikken maar t bleek maar n egel te zijn. Dus natuurlijk lachen.... Van opluchting. Aangezien hier heelveel slangen zitten is de kans dat je er een tegenkomt vrij groot, en regel 1 is dan ook, vooral met rust laten. Niet zo moeilijk, aangezien hier de meest giftige voorkomen.... Vanuit Noosa naar Hervey bay, waar we nu onze laatse dag hebben. De rit er naar toe, was weer heel mooi, meestal pakken we de toeristische route, aangezien we de snelweg niet zo interessant vinden en we toch tijd genoeg hebben. Hervey bay is een klein plaatsje aan de zee. Niet veel te beleven, maar vanaf hier kun je heel makkelijk naar Fraser island en dat stond hoog op ons lijstje. Fraser island is een eiland wat op de unesco lijst staat, en waar mooie zoetwater meren zijn, en heel veel regenwoud. Must see dus! Zaterdagmorgen om 6 uur vertrokken we naar t vliegveld, want we gingen met n 6 persoonsvliegtuigje er naar toe. Net voor we op t vliegveld aankwamen, hupte er nog snel ff een wilde kangroo voorbij! WAUW! Eindelijk n wilde gezien!! Na een uurtje wachten, ivm dikke mist, gingen we vliegen. Super gaaf. Van bovenaf kon je t eiland helemaal zien, en ook de meren waren een plaatje. Na een half  uurtje landde we op t strand, en stond onze  gloednieuwe! 4 wheeldrive klaar. Nu mochtrn we n dagje rondracen door de mulle zand, en al dit moois  van dichtbij gaan bekijken. Na eerst de meren  hebben bezocht, op naar t strand. Hier mocht je met 80 overheen, en natuurlijk ff door de plassen racen. Na n maand was marielle blij dat ze  weer eens  auto kon rijden, en jack vond t wel ff prima om bijrijder te zijn. Toen we uiteindelijk ook nog  2 dingo's zagen, voorbij rennen was de dag compleet.  Mooier kon  t niet worden, dachten we. Maar op de terugvlucht, maakte de piloot, nog een  extra rondje over en langs t  eiland, en toen zagen we 2 walvissen. Super gaaf!!!! Kortom geweldige dag, om  zeker  nooit te vergeten. Vandaag n  lui dagje hier op t strand, en morgen vertrekken we naar Bundaberg, waar we af hebben gesproken met Mira, bekende van Marielle. Van hieruit gaan we naar Arlie beach, waar we 3 dagen gaan zeilen bij de whitsundays, en snorkelen bij t great barrier reef. Maar daarover dus alles  in t volgende verslag!

Groetjes, en veel liefs!
Jack en marielle.

• 21 Augustus 2016 - 08:29

Jack En Marielle Cardinaal:

Oeps! Foto's zijn bij t verkeerde verslag terecht gekomen. Staan dus bij t vorige verslag... :)

• 21 Augustus 2016 - 10:34

May:

Wat een belevenis wat jullie allemaal meemaken. Geweldig om te lezen. Heb toevallig donderdag nog even met wullem geknoefelt in de kruidvat was aan het shoppen met anja en coen. Ook fijn om te horen van anja en coen dat het nu super gaat met wullem heb ook tegen hem gezegd dat hij heel lief moest zijn bij zijn pleeggezin. Haha dat zal hij toch wel begrijpen...zo slim schat ik hem wel in. Is toch net zijn bazinnetje snap best veel....Leeve geniet ...Pas goed op elkaar...Tot snel weer voor het volgende bericht...xxx

• 21 Augustus 2016 - 17:56

Gerrie:

Wow wat een avontuur, geweldig wat jullie nu al gezien en beleeft hebben
    die slangen brrrr eng maar de natuur lijkt mij ook fantastisch,
    tot het volgende verslag, gr knuffel van mij
    let goed op en tot hoors

• 23 Augustus 2016 - 00:02

Roy En Lieke Van Dijke:

Wauw, echt zo gaaf!!! Vol bewondering lezen we jullie verhalen. Jullie hebben al zoveel gezien in een korte tijd. Er staat jullie dus nog heel veel moois te wachten. En Marielle...je haar groeit goed he, al een echt staartje

• 23 Augustus 2016 - 14:25

Coen Teeuwen:

Marielle en jac , leuk om jullie belevenissen te volgen , hou je losse schrijfstijl lekker aan .... En vooral geniet er samen van ,....ook wij hebben onze weekend break-out naar Rome achter de rug --> was prachtig en leuk met de kids en aanhang , Wullem heeft het dierenhotel ook weer verlaten en heeft zijn bijnaam Hans Kazan weer eer aan gedaan ,was ook daar uit de benche ontsnapt de eerste dag ( Waat unne slumme hond!!!) , we zijn weer de beste maatjes ..... Greets en zie uit naar je volgende verslag

• 24 Augustus 2016 - 00:55

Roland:

Ha! Bundaburg? Bundi-Rum... Veul Plezeer!

• 29 Augustus 2016 - 12:20

Lenie Wijen:

Super gave verslagen, Jack en Marielle. Wat hebben jullie op een paar weken tijd al veel gezien en beleefd, gaaf!!! Nog heel plezier samen en ik wacht vol spanning op het volgende reisverslag.

• 08 September 2016 - 06:51

Angelique:

Heey lieverds
    Wat een mooie vakantie verhalen hebben jullie
    En zooo fijn dat wij daar van mee moge genieten
    Verheug me al op NR. 4
    Grts en enjoy dikke kus van migge