Nr 9 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 9 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 9

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

27 November 2016 | Australië, Melbourne

Haii!!! Tis weer ff geleden, dus weer tijd voor n nieuw blog! Veel gezien en gedaan, dus denk dat het n lang verhaal word...

Na een fijn nachtje in de grot in Coober pedy weer vroeg op. Allebei wel echt super geslapen daar, lekker koel, en muisstil! Op de campings is t dan toch echt n stuk rumoeriger, dus dat was wel fijn voor n keertje! Vanaf hier door naar Port Augusta. Er was een camping vlakbij de zee, en na al die tijd in de outback klonk dat super! We komen op de camping aan, en we komen graham en kerry tegen. Met dit stel hadden we een super leuke avond gehad in Cadney Park. ( totdat de eigenaar over de flos ging natuurlijk hahaha)
Dus de auto op onze aangewezen plaats neergezet, en we bleken ook nog buren voor n nachtje! Gezellig!! De biertjes en de flessen wijn werden opengetrokken, en we hebben weer een super leuke avond met hun gehad! We hopen dan ook echt, dat hun ons in Nederland een keertje opzoeken!
De volgende morgen vroeg op, en natuurlijk een beetje duf. Maar we hoefde gelukkig maar een paar honderd km tot Adelaide... Dus, spullen pakken, gedag zeggen en gaan!! Helaas... De bus startte niet.. Dus maar weer terug naar Graham, met de vraag of die startkabels had.. Offcourse! No worrries mate! Pfff gelukkig! De eerste 200 km ging vrij goed, maar toen begon de bus een beetje raar te doen... Hmmm misschien toch maar de wegenwacht bellen? We hebben een soort pakket waar dit inzit, dus beter maar ff doen. Na een heel gedoe, met uitleggen waar we precies stonden, kwam de wegenwacht letterlijk aangescheurd! Super aardige kerel, en nadat we ons verhaal deden, dacht hij dat de benzinefilter verstopt was. Dus hij moest ff (30km verderop) een filter halen, en dan kwam die weer terug. Maar zei die: ik ben echt zo terug, ik doe normaal aan racen, dus tot zo! En idd.. Die was super snel terug. Wij moesten vooral lachen om zn nummerplaat... BRAK 01.. Toch apart voor de wegenwacht. Na wat uitleg moest hij ook lachen. Helaas was t niet de filter, maar iets aan de benzinepomp, maar we moesten het makkelijk halen tot Adelaide. Maar daar dan natuurlijk naar de garage. Hij belde alvast naar de garage, en die laatste 100 km zou geen probleem zijn... Al zou het wel verstandig zijn, om niet bergop te rijden... En dat ging goed.. Totdat we midden in de spits een heel hoog viaduct op moesten.... Fietsers haalde ons in, de bus sloeg af, midden op n kruispunt, en al stotterend en hopsend reden we daar in Adelaide... Jack met zweethanden, en ik moest vooral heel erg lachen...wat Jack dan weer niet grappig vond! Uiteindelijk net de garage gehaald, en m maar meteen daargelaten! Hotel geregeld midden in t centrum, en de bus maar helemaal na laten kijken. 2 dagen later, was de bus weer helemaal als nieuw! Meevaller! Lekker 3 dagen door Adelaide gewandeld, en afgesproken met Josh, die we in Darwin ontmoet hebben. Hij liet ons graag de stad zien, en samen na een wandeling nog gezellig wat gedronken! Vanaf Adelaide centrum naar mclaren vale. Dit is 1 van de beroemde wijnvallei-en in Australie. Moesten we naar toe, vond ik! Helaas sloeg hier het weer na 1 dag om, van heerlijk zonnig en 25 graden, naar ijskoud en regen en wind en storm... Jammer! Dus weinig wijnvallei gezien, maar natuurlijk wel veel wijn geproefd! Wat moet je anders doen als t regent?! Vanaf hier wel nog een dagje Hahndorf gedaan ( een duits dorpje hier) en daar wat nederlandse spullen gevonden... Hagelslag, curry ( jeejjj) en aromat. 30 euro lichter, maar dan heb je ook wat! Hier moesten we natuurlijk brattwurst proeven en halve liters bier MET schuimkraag drinken! Hier was t vanaf 21 uur to 9 uur droge zone ( alcoholvrij dus.. Heel apart!!) dus maar besloten om toch terug te gaan naar mclaren vale. Na 21 uur was t namelijk uitgestorven.. Jaaaa dat snappen we!!! De volgende dag weer terug naar Adelaide en daar bij de lokale zeilclub een drankje gedaan. Hier weer aan de praat geraakt, en uiteindelijk met een groepje gezellig gegeten, en ondanks de storm, een gezellige avond gehad. De volgende dag, naar mount gambier gereden. Ons een beetje vergist in de afstand, dus we waren te laat om nog een camping te regelen.. Uiteindelijk op een soort evenementen terrein, waar je mocht camperen de nacht doorgebracht, en de volgende dag een paar wandelingen gemaakt. Hier ook langs het super mooie blue lake gewandeld, wat alleen maar blauw is in november en december. De rest is t grijs.. Heel raar! Na hier nog een nachtje, door naar Cape bridgewater. Hier een fikse wandeling langs de zee gedaan, en na wat klimmen kwamen we uit bij een look out, waar je de zeeleeuwen kon zien. Gaaf! Helaas te ver weg, om echt mooie foto's te maken, maar goed! Na een drankje bij t strand, door naar Portland. Viel ons erg tegen, dus hier alleen maar overnacht. En aangezien het weer beter werd, besloten om door te rijden en aan de great ocean road te beginnen!! Dus nog een nachtje in Warnambool, waar ik echt helemaal niks aanvond... Echt waar... Hier wil je niet dood gevonden worden, zo saai!! Maar hier was dus het begin van de great ocean road! En de weergoden waren ons goedgezind want het was echt perfect weer!! Een dikke 300 km langs mooie stranden, geweldig gave uitzichten, en leuke plaatsjes! Natuurlijk ook de 12 apostels ( er staan er nog maar 8, maar goed) de 12 apostels zijn grote rots formaties midden in de zee! En zeker n bezoek waard! Zo mooi!! En het werd nog mooier, want we besloten om hier een helicopter vlucht te doen! Dus kaartjes regelen, en aangezien we de 25 min tour deden, mochten we in een kleine helicopter. De 10 min zit je met 10 man opelkaar gepropt! Natuurlijk kwam de vraag: wie wil voorin? Halverwege de vraag stond ik vooraan, en jawel.. Ik mocht voorin! Jack vond dat prima, en die andere man niet, maar dan had die maar sneller moeten zijn! Jammer voor hem!! Een super gave vlucht gemaakt, en weer een ervaring rijker! Wat is dat super cool in een helicopter vliegen!! Wauw!!! De rest vd dag zaten we er nog helemaal vol van!!! Savonds geslapen in Apollo bay, en de volgende dag richting Melbourne. Hier 3 dagen op de camping gebleven. Het was weer goed weer, dus wat rondgehangen, en lekker in de zon gezeten. Helaas de 3e dag de hele dag regen gehad, dus beetje tv gekeken, en wat gelezen in de recreatie ruimte. De volgende dag, weer minder weer, maar toch maar naar Ballarat gereden. Hier naar de dierentuin gegaan, en omdat t zo koud en regenachtig was, waren we bijna helemaal alleen. Maar hierdoor konden we alles op t gemak bekijken, en we mochten dingo-puppys vasthouden, en Patrick de wombat ontmoeten! Dat was ff geluk hebben, want normaal moet je hier dus natuurlijk voor betalen! We kregen overal uitgebreid uitleg, dus zeker een succes! Savonds een camping gezocht, en hier weer een nachtje geslapen. Vanaf hier met de trein naar Melbourne centrum, en daar 3 dagen doorgebracht. Lekker uiteten in chinatown, rondstruinen door de super leuke stad! Hier is t echt al volop kerstsfeer!! Super mooi!! Het grote warenhuis ( meyer) pakt flink uit, en daar was n hele verdieping met alleen maar kerstspullen! Buiten stonden zangeressen kerstliedjes te zingen, en er liepen allemaal mensen rond verkleed als elfje of iets in dat idee! Gaaf om te zien!! Savonds afgesproken met courtney ( die woont hier, en hebben we leren kennen in Katherine) en na een avondje kroegentocht, waren we alledrie hongerig! Oh zegt ze.. Kom we gaan naar de chinees.. Huh? Tis 1 uur snachts?! Jaaa hier zijn verschillende restaurants tot 2 uur of later open.. Oke!! En gewoon helemaal vol! We moesten wachten op n tafel, en daar zaten we om half 2 snachts aan de chinees! Hahahah. Super leuke avond gehad, en volgend jaar gaat ze waarschijnlijk een europa tour doen, dus er komt nog een vervolg op de stapavond! De volgende dag uitgeslapen, en de hele dag door de stad gebanjerd! Naar de oude gevangenis geweest, waar je een tour kunt doen. Deze is in 1994 gesloten, maar alles is nog intact! Hier een paar uur geweest, en natuurlijk ook een gevangenis-foto gemaakt.. ( muggshot) savonds eindeljjk weer een keer sushi gegeten, en toen met volle buik terug naar t hotel. Helaas is t weer nog niet echt heel fijn, tis erg koud voor de tijd van t jaar. Dus lekker warm op de hotel kamer, een film gekeken. Ook weer eens fijn om op je gemak tv te kijken. Op de camping is t vaak erg druk, in de tv ruimte. Vandaag weer terug op de camping, en morgen gaan we naar philipp island. Vooral bekend om de pinguins, die iedere avond terug naar hun holletjes op t strand gaan. Dus eens kijken of we wat pinguins kunnen spotten..
We hopen dat t ook wat beter weer word, want met 15 graden is t best fris, en de stranden zien er een beetje triest uit zo! Maar hopelijk slaat t weer snel om, en word t dan eindelijk lente weer, (25+) zodat we de trui eindelijk weg kunnen gooien!

Foto's komen weer op fb!!

Liefs,
Jack en marielle.

• 27 November 2016 - 10:18

May:

Hoi Marielle (en Jack),
    Je kunt erg leuk vertellen en de stukjes die je schrijft worden hier ook gretig gelezen. Je zou zomaar zin krijgen om ook naar Australië op vakantie te gaan!
    Wat betreft het weer daar, hier hebben we deze week al nachtvorst dus geen temperatuur om in een bus op de camping te staan.
    Heel veel plezier nog, maar dat gaat jullie wel lukken, en blijf vooral van die leuke stukjes schrijven...
    Groetjes vanuit Leuken

• 27 November 2016 - 12:18

Vd Box:

miljaar wieer zo ein sjiek verhaal,mer gelukkig hej je ut nao eure zin, we motte snel mer us einn pilske pakke
    als je weer he-j zeeit gr unne x en unne knuffel aan miene maat

• 27 November 2016 - 13:51

Nicole:

Klinkt allemaal geweldig zeg xxx leuke verhaaltjes ook. Genieten maar....

• 27 November 2016 - 18:01

Ronald En Miranda :

Hallo Marielle en Jack,
    Leuk om het verhaal achter alle foto's te lezen! Wat een geweldige reis maken jullie.
    Fijn dat we jullie via alle media kunnen volgen en een beeld krijgen van alle foto's! En jaloers dat we zijn

• 28 November 2016 - 12:36

Peter En Marion:

Hi globetrotters,
    Inderdaad heel leuk geschreven, je krijgt er Australië-zin van.
    Wij zijn net terug van een tour Ierland, maar dat is toch iets minder spectaculair.
    Ook heel leuk dat jullie overal leuke mensen ontmoeten, maar ja, wie goed doet goed ontmoet.

Veel plezier down under van Peter en Marion

• 28 November 2016 - 22:22

Gerrie :

Weer mooi geschreven wat maken jullie een mooie reis
    Hier is het koud worden van nacht -7
    Dus wil wel ruilen wat het weer betreft
    Groetjes

• 03 December 2016 - 13:07

Angelique:

Wauwww waat un avontuur hebben jullie en sjiek desse det zo gein met os deels
    Krieg beej jullie verhalen aug soms echt beeldj van de gezichte van jullie zoals bvb desse als ieerste woars beej de helivlucht hihih en beej de chinees midde in de nacht
    Geweldig!!!
    Kiek alweer oet noar t volgendje verslaag
    Dikke knufkusjes van migge en aug vur Jack he