Nr 5 - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 5 - Reisverslag uit Palm Cove, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 5

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

13 September 2016 | Australië, Palm Cove

Hai allemaal!

Weer een nieuw verslag, want weer vanalles gezien en gedaan. Eerst heerlijk rustige dagen gehad op Magnetic island. Klein eilandje met maar ongeveer 20 km aan weg. Dit is het enigste world heritage eiland wat bewoond is. Dat wil dus zeggen, dat het hele eiland een soort beschermd natuurpark is. Dus volop wandelpaden, en hele mooie stranden. Precies wat we zochten na de drukke dagen die we hadden gehad. Leuke camping waar volop wildlife te zien is. De wilde koala's, wallabies, possums en vogels zitten vlakbij onze bus. Vooral savonds en snachts hoor en zie je ze voorbij hupsen/lopen. Hier ook het filmpje vd koala gemaakt die van de ene naar de andere boom hupt. Grappig om te zien, want meestal zitten ze maar wat suf (stoned vd eucaliptusblaadjes) op een tak. Hier eerst een paar dagen op t strand en de camping gehangen, en toen toch maar een wandeling naar t oude fort gemaakt. Tijdens deze wandeling zouden we heel veel koala's zien. LEUK!!! Dus, de wandelschoenen aan en gaan! Aangekomen bij de ingang staat er een kei groot bord, dat je op moet letten voor de blackbelly slang. Dit is 1 vd meest giftige in australie, dus bij Marielle was de zin om te wandelen al een heel stuk minder! Het was een leuke wandeling, met idd een paar koala's gespot, maar Marielle heeft er weinig van meegekregen. Die was alleen maar op de grond aan t kijken of daar niet per ongeluk die slang lag. Dus na een uur weer veilig terug bij de bus, en Marielle opgelucht dat er geen slang te zien was! Bij de camping aangekomen, zagen we dat de band vd bus kapot was. Het ijzer kwam door de band heen, dus reservewiel eronder leggen. Na wat geklooi, toch vrij snel gefikst. Na nog een stranddag, en een leuke zondagborrel met een groep australiers ( hier was t vaderdag 4 sept, dus druk in de kroeg) was t tijd om verder te gaan. Smorgens op tijd weer op de veerboot, en terug naar t vasteland. Townsville gelaten voor wat t was, en door naar south mission beach. De manager vd camping had ons uitgenodigd op de camping daar, dus dat was een fijn aanbod! Leuke camping, waar smorgens een cassowary-kuiken ( soort struisvogel) genaamd Butch komt kijken of je wat lekkers voor m hebt! Deze beesten zijn volwassen best gevaarlijk als ze kwaad zijn, want ze breken met gemak je rib, en blijven dan beetje doorschoppen, maar als kuiken zijn ze echt grappig! We hadden de tip gekregen om ze een banaan te voeren, en dat vond die heerlijk, zoals je kunt zien op t filmpje op fb! Nog super lekkere vers gevangen makreel gekregen van Mark ( manager) dus die hebben we savonds gegeten. Na een fijne overnachting hier, door naar Cairns. De bus moet iedere 5000km een beurt, en we moesten naar de bandenzaak. Banden konden gelijk vervangen worden, maar de beurt konden ze pas na een paar dagen doen. Geen probleem, want in Cairns is genoeg te doen! Fijne camping gevonden, met super vriendelijke eigenaar, dus een paar dagen extra blijven was geen straf! Lekker langs t strand gewandeld naar de stad. Ofja... Op t wandelpad... Want hier zijn zoutwaterkrokodillen, dus t strand zelf zijn we maar niet op gegaan. Overal waarschuwingsborden dat je op moet letten op t strand. Deze zijn in t duits, engels en chinees. Schijnbaar hebben duitsers meer kans om opgegeten te worden door een krokodil..
Waarom weten we eigenlijk niet, maar vandaar overal ook de duitse vertaling op de borden. Ik denk doordat er nog veel zijn, die niet zo goed engels kunnen, of misschien vind een krokodil een duits iemand lekkerder... Peter schmidt.... Cairns overslaan dus! Hahahahah! Goed, nu ik iedereen op de hoogte heb gebracht van dit interessante weetje, weer verder met mn blog...
Doordat de mensen hier dus niet graag aan t strand liggen, hebben ze hier wel midden in de stad een lagoon gemaakt. Super mooi, zwembad met strand, ligweide, douches kortom, de hele mikmak! En gratis! Mooi idee van de gemeente hier. En de mensen maken er allemaal graag gebruik van. T is sws mooi om te zien, dat hier veel dingen openbaar en gratis zijn. Overal kun je bbq-en, openbare wc's op iedere hoek enz. En omdat hier iedereen netjes zn zooi opruimt, is alles schoon!!! Heel fijn!!
Na een paar dagen door de stad wandelen, lezen, en rondrijden was onze laatste dag Cairns aangebroken. En misschien wel 1 vd spannendste vd reis... We gingen SKYDIVEN!!!! Gaaf!!! Smorgens om 5 uur ging de wekker, en om 6 uur werden we opgehaald. Allebei lekker zenuwachtig stonden we klaar... Na een hele pak formulieren invullen, en nog ff op de weegschaal staan... ( we zijn nog op zelfde gewicht... Jeeejjjj) moesten we t tuigje aan en kregen we de laatste instructies, en werden we voorgesteld aan degene die de sprong met ons deed.Toen de bus in en naar t vliegveld. Nog een mooie vlucht boven cairns, en toen we op ongeveer 4,5 km hoogte waren ging de roldeur open. Pffff toch wel heel hoog! Zweethandjes en trillende benen, maar daar gingen we! Met een rotgang van 200 meter per seconde val je omlaag.... En dan schiet je opeens omhoog, en is de parachute open. Zooo gaaf!!! Ik denk wel t allercoolste wat we ooit hebben gedaan. Zeker een aanrader, en zeker iets wat we nog ooit willen doen!!! Allebei nog de parachute mogen besturen, en rondjes draaien, en na een perfecte landing weer veilig met de beentjes op de grond! Allebei helemaal ondersteboven van! Denk wel 10000 keer wauw gezegd! Hahahaha
Na dit spektakel was t dan toch zover om Cairns vaarwel te zeggen en verder te gaan naar Daintree fall. Het noordelijkste punt voor ons. Verder kunnen we met de bus niet komen, want voor de weg heb je dan een 4 wheel drive nodig. Hier komt t regenwoud en t rif samen. Super mooi! En hier bleven we een nachtje slapen in t regenwoud. Camperen zagen we niet zo zitten, dus een huisje geboekt, vlak aan t strand. Super mooi! Hier ook weer veel krokodillen, dus om de paar meter weer een waarschuwingsbord. We hebben er nog geen gezien, behalve in de dierentuin, maar dat vinden we wel prima! Na 1 nachtje hier door naar Port Douglas. Leuk stadje, en een mooi strand. We gaan nu nog een paar dagen langs de kust af, en dan door naar de binnenlanden. Dus nog ff genieten van t strand, want dan is t voorlopig geen kust meer... Benieuwd hoe de binnenlanden ons gaan bevallen... Maar daarover de volgende keer!!! Foto's komen op fb!!!

Liefs,
Jack en Marielle.

• 13 September 2016 - 08:35

Karin Wulms:

geweldig wat jullie allemaal meemaken....super leuk om te lezen

• 13 September 2016 - 09:02

Karin Kirkels :

Wat een gave reis maken jullie. Heerlijk om te lezen.

• 13 September 2016 - 09:16

Victoria:

Wow skydiving!! How amazing. I love my memories of yhat part of Australia - Daintree and Port Douglas particularly. So beautiful glad you enjoyed it too xx

• 13 September 2016 - 10:22

May Schellekens:

Wederom weer super. Geniet maar lekker verder samen. xxx

• 13 September 2016 - 10:27

Wilma:

Super gaaf wat jullie allemaal meemaken bij huub komen de herinneringen boven wij wesen jullie nog heel veel plezier gr van ons

• 13 September 2016 - 12:27

Anja:

Wat een ervaring hebben jullie. Iets om jaloers op te zijn. De filmpjes en foto's op fb maken het verhaal compleet. Genieten met een grote G

• 14 September 2016 - 17:11

Nicole:

geweldig zo te zien, hier is er ook iemand aan het aftellen om te gaan. 17 oktober is hij ook weg voor 5 maanden.....

• 24 September 2016 - 09:44

Angelique:

Wat gaaaf allemaal toppertjes

• 04 Oktober 2016 - 18:03

Ronald:

Hee Marielle & Jack, nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardag! Ik kreeg bericht van nr6 maaruh..... ksie 'm nie?! Groetjes uut Wieert. In de straat alles palletti.
    Ronald.