Nr 10 - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu Nr 10 - Reisverslag uit Canberra, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

Nr 10

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

17 December 2016 | Australië, Canberra

Jaaaa tis weer zover! Een nieuw blog!

Na een super leuk weekend in Melbourne was t dus de bedoeling om naar Phillip island te gaan... Was... Want na een korte blik op de weersvoorspelling ( goh regen...) besloten we om t plan om te gooien! Aangezien de beste planning volgens Jack nog altijd geen planning is, gaan we kijken waar t wel mooi weer is... Ah... In Bright is t wel mooi weer... Nou rijden we daar naar toe. Dus 400 km voor de boeg, maar een hele mooie rit! En idd... In Bright was het 27 graden en ZON! Woehoew! Hier 2 dagen gebleven, en mooie wandelingen gemaakt, en de plaatselijke brouwerij bezocht. En natuurlijk het locale bier geproeft! Niks mis mee! Vanaf hier een paar dagen door de australische alpen gereden, wat wandelingen gemaakt, en vooral genoten van t hele mooie weer! Vanaf hier wilde we door naar Stratford, en onze vriend David bezoeken. Dus een camping gezocht, en David gebeld. Helaas lag die in t ziekenhuis in Melbourne, en had net een bypass operatie gehad. Flink schrikken natuurlijk! Gelukkig was de operatie goed gegaan, maar hij moest nog een week daar blijven, dus jammer genoeg hebben we elkaar niet meer gezien! Van stratford zijn we doorgereden weer richting Melbourne, want we hadden weer afgesproken met Courtney. En deze keer bleven we bij haar slapen. Dus nog snel ff kado's halen voor de kids, en door! Hier een super leuk weekend gehad, met op zondag de verjaardag van haar dochtertje Allegra, dus we konden ook meteen de rest van de familie weerzien. Erg gezellig, en natuurlijk mocht n echte australische bbq dan niet ontbreken. Smaandags afscheid genomen, met de belofte om elkaar weer te zien in het mooie Weert over 2 jaar! Hahaha. Vanaf hier toch besloten om naar phillip island te gaan, en dan de pinguins te spotten. Kaartjes geregeld voor de pinguin parade ( ja zo heet dit echt!) en als de deuren open gaan, is t doorlopen, en zorgen dat je t beste plaatsje hebt. Na het helicopter spektakel was dit voor ons een koud kunstje natuurlijk! En jawel... We zaten vooraan!! Daar wat gebuurt met de mensen die langs ons zaten, want je moet nog een dik anderhalf uur wachten tot de pinguins het veilig genoeg vinden om aan land te komen. Maar als t dan zover is.... Geweldig!! Ze moesten de rotsen overklimmen om op t strand te komen, en dan laten ze zich glijen/vallen van die rotsen af! Te grappig hoe die langs komen waggelen!!!
Vanaf hier naar wilsons promentory. Hier liggen de mooiste stranden, maar aangezien het weer niet meewerkte, zag t er een beetje troosteloos uit! Vanaf hier zijn we een paar dagen in t zuiden van australie gebleven, en eigenlijk wat rondgereden, en wat dingen bekeken. Was erg slecht weer, dus niks heel speciaals gedaan. Vrijdags de rit naar Canberra gemaakt, en daar dan eindelijk goed weer! En natuurlijk het weerzien met Sander en Jacqueline ( jacq) en hun leenhond Scotty!! Fijn om hun na bijna 3 jaar weer te zien!!! We mochten bij hun blijven logeren, en wat was het fijn om weer in n echt bed te slapen, en een normale douche te hebben!!! Super fijne dagen gehad, en natuurlijk al het moois van Canberra gezien. Canberra is echt n super leuke stad ( ook al vinden de meeste backpackers/touristen dit niet, maar die weten er niks van vinden wij) en we waren echt onder de indruk! Vooral het war memorial heeft echt n diepe indruk achtergelaten... Na super gezellige dagen, met vooral veel bijkletsen, lekker eten, biertjes en wijntjes, netflix op de bank en een wasbeurt voor die lieve Scotty, was t helaas tijd om afscheid te nemen... Niet leuk! Maar we spraken af om nieuwjaarsdag elkaar te zien in Sydney... Vanaf hier zijn wij doorgereden naar Sydney en daar een camping geboekt. Ook maar eens opzoek gegaan naar een camping/ slaapplaats voor oud op nieuw in Sydney. Ik had daar een hard hoofd in, want alles was volgeboekt... Dus zag t allemaal al niet meer gebeuren. Maar Jack heeft t toch voor mekaar gekregen om een slaapplek te regelen midden in Sydney!! Jeeejjjjj!!! Dus daar heel veel zin in!! Helaas was t weer in Sydney weer bagger, en na 2 dagen alleen maar heel veel regen zijn we doorgereden naar Port macquarie... Hier is het ietsjes beter, in ieder geval droog, en nog maar een klein stukje naar Coffs harbour. ( jep, daar zijn we al geweest voor de oplettende volger) Aangezien we daar de vorige keer een storm hebben gehad, willen we t nu wel eens zien met mooi weer .. Dus hier gaan we kerst vieren. Lekker op t strand, en misschien wel een surf-les pakken... En we hebben net afgesproken om met Sander en Jacq oud op nieuw te vieren en dan t vuurwerk te gaan kijken bij de harbour bridge. Wij wisten natuurlijk niet dat je daar kaartjes voor moet hebben ( als je n fatsoenlijke plaats wilt, en niet al om 7 uur smorgens in de rij wilt staan) dus dat regelen zij nu. En daar zijn wij dan weer heeeeeeel blij mee!!!!! Dus weer allerlei leuke dingen op de planning, en als dan de zon ook nog gaat schijnen, is het allemaal perfect!!! Voor iedereen alvast hele fijne kerstdagen, en natuurlijk een geweldig 2017! Aangezien er 10 uur tijdsverschil is, zijn wij al aan t proosten als jullie nog de boodschappen aan t doen zijn... Hahahah.

Tot in t nieuwe jaar!!!

Liefs,
Jack en Marielle.

• 17 December 2016 - 10:14

Gerrie:

Wederom mooi geschreven
    Jammer van het slechte weer
    Wens jullie hele fijne dagen toe
    En een gezond en veilig 2017

• 17 December 2016 - 11:29

Angelique Verheyden:

Dju wat maken jullie een mooie reis. Voor jullie ook hele fijne kerstdagen en een gezond 2017!

• 17 December 2016 - 14:09

Margot Tinnemans:

Melbourne, Sydney geweldig! Maar Philip Island móet je inderdaad ook gezien hebben. Fantastisch om die pinguïns te zien stuntelen

• 17 December 2016 - 17:50

Remon & Claudia:

Wat wèèr heel veul geniet momentjes hebben jullie gehad, geweldig !
    Voor ons is 't heerlijk genieten om het te lezen !
    Hele fijne dagen daar saampjes en blijven genieten lieverds....
    Dikke knuf XXX

• 18 December 2016 - 12:50

Nicole En Eric:

Schoeen verhaol, un vleugje jaloezie veul ich opkooome, met goed

• 21 December 2016 - 10:02

Thijs Vleeshouwers:

't Blieftj toch geneete hé!!!