nr4 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu nr4 - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Jack en Marielle Cardinaal - WaarBenJij.nu

nr4

Blijf op de hoogte en volg Jack en Marielle

01 September 2016 | Australië, Magnetic Island

Hallo luitjes!

Weer een dikke week verder, en zoveel moois gezien en gedaan. Dus weer tijd om een blog te schrijven dachten we. Vanuit Hervey bay zijn we naar Bundaberg vertrokken. Bundaberg staat bekend om zn rumfabriek, maar die hebben we overgeslagen. Natuurlijk wel n rum-cola gedronken, en die smaakte goed! Hahaha. Camping gezocht in t supermooie Bargara, op aanraden van Mira. Fijne camping direct aan zee, en savonds afgesproken met Mira haar man Bart en de kids Isa en Luke. Hele gezellige avond gehad, en natuurlijk wat tips opgedaan. Smorgens moesten we helaas weer verder, dus nog ff snel n kop koffie met hun gedronken, bij haar winkel, en helaas veel te snel weer tot ziens moeten zeggen....vanuit hier moesten we een 500 km rijden. Een lunchstop gemaakt in het plaatsje seventeen seventy, wat is ontdekt in... Juist 1770! T stadje stelt niet zoveel voor, maar de naam vonden we al grappig, en we hadden de tip gekregen om hier vis te eten, want hier was die t allerlekkerste in australie... En dat klopt! Na dus een super lekkere lunch, snel door naar Airlie Beach. Erg toeristisch, maar ook weer een heel leuk plaatsje. Na een paar leuke avonden op de camping, met duitsers, australiers was t dan zover! Op naar de whitsundays. De whitsundays is een eilandengroep van ongeveer 75 eilandjes. Hier gingen we dus 3 dagen en 3 nachten zeilen, snorkelen en de allermooiste stranden zien! Een tour geboekt bij Solway Lass. Deze zeilboot is gebouwd in 1902 in Nederland, en een super mooie boot, dus vandaar onze keuze voor deze tour! We blijven nederlanders he. Savonds rond 19 uur vertrokken we, en moesten we een paar uur varen voor we voor anker gingen, en aangezien t hier rond 18 uur pikdonker is, niet echt veel gezien. Maar gezellig met zn allen (25 personen) wat drankjes gedaan in de bar. Smorgens om 7 uur een lekker ontbijt gehad, en toen zijn we naar de stranden gegaan. Super mooi! Werkelijk de allermooiste stranden ooit gezien. T zand is zo fijn, dat NASA t gebruikt om de telescooplenzen vd sattelieten te slijpen. De whitsundays staan op de unesco lijst, dus t is echt ten strengste verboden om zand mee te nemen. Dus ook maar niet gedaan. Na een leuke stranddag, met potjes volleybal, een mooie zonsondergang vanaf de boot kunnen zien. Savonds met zn allen hooga gedaan, wat voor een hoop lol en gezelligheid zorgde. De volgende dag werden we toegezongen door iedereen omdat we 2 jaar getrouwd waren, wat maar weer bewijst dat t echt n leuke gezellige groep was. Deze dag stond snorkelen op t programma. Aangezien hier best veel stingray's ( de rog die steve irwin gedood heeft) voorkomen, is n wetsuit best een aanrader. Dus nadat we ons in die pakken hadden gewurmd, het water in. Zoveel mooie vissen. Alle kleuren en soorten zwommen voorbij. Ook wat finding nemo visjes gezien, en hello dorry was er .Alsof je in een aquarium zwemt.... Na deze fijne snorkeltrips, weer terug naar de boot, waar we nu echt gingen zeilen. Dus de zeilen omhoog, waarbij iedereen mee moest helpen, en vanuit anker voeren we weg. Schijnbaar komt t niet zovaak voor dat ze vanuit anker wegvaren, dus we waren bloody lucky aldus de kapitein! Na een half uurtje springt jack op en roept... Oh kijk!! Zwommen er 2 walvissen langs de boot. En wel een mama met dr baby! En wederom riep de kapitein... Your bloody lucky! Was echt heel gaaf om zoiets van op een 15 meter afstand te zien! Na al dit moois savonds gezellig met zn allen gegeten, en opeens weer rumoer. Nu kwam er n zeeslang langs de boot gezwommen... Wisten niet eens dat die bestonden, maar ze zijn groot, geel en glibberig. Marielle was vooral blij dat ze nu niet in t water lag! Toen was t de laatste dag, en gingen we nog 1 keertje snorkelen... Weer die wetsuit aan.. Pfff! Na een half uurtje snorkelen was marielle en klaar mee, en toen ze dus t pak uithad en ff op t strand zag, riep iemand dat er zeeschilpadden waren. Aangezien zo'n pak nat aandoen helemaal geen doen is, heeft Jack foto's moeten maken... En dus ook gesnorkeld met de schilpad! Heel gaaf! Na al dit moois was t tijd om terug te gaan naar Airlie beach, en dus zeilen omhoog en varen maar. Daar aangekomen, werden we allemaal uitgenodigd voor een drankje savonds met de crew, en we besloten met een deel vd mensen dan eerst wat te eten met zn allen en daarna te stappen. Geweldige avond gehad, met heel veel lol! De volgende dag werden we dan ook met n kleine kater wakker! Maar goed, ff douchen en door. We hadden zo'n 300 km voor de boeg, want we wilde naar townsville om van daaruit met de veerboot naar magnetic island te gaan. En daar zijn we nu dus. Heel klein eilandje, met zo'n 20 km aan weg. Maar weer op n geweldige camping, waar de wilde koala's, wallabi's en possums gewoon rondlopen/kruipen. Smorgens worden we wakker gefloten door allerlei kleine papegaaien. Weer heel gaaf!! Vanaf nu ga ik geen foto's meer op deze pagina zetten, want t uploaden duurt zo lang, en de wifi is vaak erg slecht. Dus de foto's zet ik gewoon op facebook. Verslagen blijven we wel hierop zetten! Nu gaan we weer ff genieten van de diertjes hier en de komende dagen wat wandelingen hier maken. Foto's volgen....

Liefs,
Jack en Marielle.

• 02 September 2016 - 07:29

May:

Wederom weer super om te lezen. Ik zei gisteren nog tegen Marian dit gaat denk ik nooit vervelen wat Jack en Marielle allemaal zien. Geniet maar lekker verder ...en blijf op elkaar passen. XXX

• 02 September 2016 - 09:29

Remon & Claudia :

Wow, wat weer een mooie belevenissen, om nooooit meer te vergeten

• 02 September 2016 - 10:41

Peter & Marion:

Hi guys, prachtig reisverslag, leest weg als een roman (moeten jullie bundelen voor later).

• 02 September 2016 - 15:08

Hans Seerden:

Prachtig om te lezen en volgen waar jullie allemaal komen!
    Heel veel groetjes, Hans

• 03 September 2016 - 15:16

Ton En Rinie:

Hallo allebei
    Wat een mooie tijd daar,helemaal Geweldig! Mooie verhalen ook.het gaat jullie goed daar nog verder en we houden jullie in de gaten. Have Fun!!

• 05 September 2016 - 21:35

Gerrie:

Weer een fantastisch verhaal, wat maken jullie er een mooie reis van.
    en wat zien jullie veel mooie dingen mee
    en die vogels en beestjes lijken mij ook fantastische
    dikke knuffel en tot hoors xxx

• 08 September 2016 - 07:03

Angelique:

Wat een mooi reisverhaal weer.
    Neee jullie hoeven echhht nog lang geen heimwee te krijgen ...geen tijd voor met wat jullie daar allemaal zien en mee maken .
    Ahhhh zonde marielle vd schildpadden.
    Nouuu heeel veel plezier nog lieverds dikke kus van migge

• 09 September 2016 - 14:20

Harold En Monique Minten:

Sjieke reisverslagen. Jullie maken samen een mooie reis door. Geniet van dit alles en van elkaar. We wensen jullie nog heel veel moois toe.
    Vele groetjes uit eind. Harold en monique

• 13 September 2016 - 12:20

Anja:

Heerlijk om de verhalen van jullie uutdaging te lezen.